יש לתאם הגעה מראש!

יש לתאם הגעה מראש!

בלוג

גלישה בחורף – יש דבר כזה

גלישה בחורף באגם LAKE TLV

גלישה היא לא רק פעילות של קיץ. זהו סוג של ספורט היכול להתאים לפעילות לאורך כל השנה עבור גולשים מסורים ועבור מחפשי ההרפתקאות. הרעיון של מפגש עם ספורט מים בחורף עשוי להעביר צמרמורת במורד עמוד השדרה של אנשים רבים, אך זוהי יכולה להיות גם חוויה מרגשת במיוחד. במאמר זה נדבר על גלישה בחורף, ונסביר לכם איך נקיטת הצעדים הנכונים תעזור לכם ליהנות מהספורט הזה בדיוק כפי שהייתם נהנים ממנו ביום שמש קיצי. בואו נתחיל.

גלישה בחורף – כל היתרונות

על אף המחשבות על צינון והתקררות, לגלישה בחורף יש יתרונות העוזרים לבריאות הגופנית שלנו ואף משפרים אותה:

  • שיפור זרימת הדם ומערכת החיסון – חשיפה עקבית של הגוף לקור עוזרת לגוף להסתגל למצבים כאלו ומשפרת את זרימת הדם בגוף ואת מערכת החיסון, באמצעות פיתוח עמידות להפרשת הקורטיזול המתרחשת בעת חשיפה פתאומית של הגוף לתנאי מזג אוויר קרים
  • שיפור השינה – יש הטוענים שפעילות גופנית במזג אוויר קר יכולה לעזור לגוף לשחרר אנרגיות היטב ותורמת לשנת לילה עמוקה, איכותית ומרפאת
  • פיתוח חוסן מנטלי – הרתיעה הראשונית מגלישה בחורף היא בגלל המפגש עם הקור, בין שמדובר בטמפרטורה הנמוכה של המים או במזג האוויר הקר ומלא הרוח המקפיאה. התגברות על הרתיעה הזו משפרת את החוסן המנטלי של הגולשים ומפתחת את הביטחון העצמי ואת הנחישות שלהם, לצד ההנאה מהספורט הימי ומהתחושות הטובות בגוף הנובעות מחשיפה למזג אוויר קר. אם אתם חוששים מגלים גבוהים בים הסוער, אצלנו ב-Lake TLV תוכלו להשתתף בחוג וויקבורד או בשיעור פרטי שיאפשר לכם ליהנות מכל היתרונות של גלישה בחורף מבלי החשש להילחם בגלים אימתניים. הפעילות נעשית על אגם ים מלאכותי שאין בו גלים גבוהים בכלל, ואתם יכולים לשלוט בעצמכם במהירות הגלישה באמצעות מערכת הכבלים המשוכללת המרשתת את האגם
  • שריפת קלוריות מוגברת – במזג אוויר קר הגוף מנצל כמות רבה יותר של קלוריות כדי לשמור על חום הגוף, וזה אומר שפעילות גופנית במזג אוויר קר תעזור לכם לשרוף יותר קלוריות מהרגיל ולשמור על משקל תקין ועל איזון קלורי בגוף. זוהי הסיבה שיש לא מעט אנשים המחפשים קורס גלישה דווקא בחורף – הם מעוניינים בפעילויות בעצימות גבוהה שתאפשר להם שריפת קלוריות אופטימלית
  • הקלת כאבים – פעילות ספורטיבית וחשיפה לקור מגבירות את הייצור של אדרנלין בגוף, שיכול בתורו לעזור לשכך כאבים ולהפחית תסמיני דלקת

איך להתכונן נכון לגלישה בחורף?

מזג האוויר הקודר והמים הקפואים למגע עלולים להרתיע אנשים רבים, אך באמצעות הכנה נכונה תוכלו להתגבר על המכשולים המנטליים והפיזיים ולצאת לחוויה נהדרת על המים. הינה כמה תחומים שכדאי לכם להשקיע בהם:

תזונה נכונה

כפי שציינו קודם, מזג אוויר קר גורם לגוף להשקיע אנרגייה (כלומר קלוריות) בחימום הגוף, ובשילוב פעילות גופנית מאמצת אתם יכולים להגיע לגירעון קלורי לא קטן. כשעה לפני הגלישה מומלץ לאכול מנת פחמימה מורכבת כמו פסטה מחיטה מלאה, תפוחי אדמה או אורז, לצד מנת חלבון בריאה (מהבשר או מהצומח לבחירתכם), כדי לספק לגוף את החומרים שהוא זקוק להם כדי להפיק אנרגייה לאורך זמן ולבנות את השרירים. אפשר לפני הגלישה לאכול מנת שומן כדי לספק לגוף חומרים שיעזרו לו לשמור על הטמפרטורה. מומלץ להימנע מאכילת סוכרים ופחמימות ריקות לפני הגלישה (אתם יכולים לשמור אותם לארוחה שאחרי הפעילות) כדי להימנע מנפילות מתח פתאומיות הנובעות מפירוק מהיר של החומרים בגוף.

ביגוד מתאים לגלישה בחורף

בגלישה בחורף תוכלו להשתמש בחליפות גלישה מיוחדות שמטרתן לשמור על חום הגוף. מומלץ לא ללבוש שום דבר מתחת לחליפה כדי לשמור על טווח תנועה גדול ככל האפשר, ואם אתם אנשים הסובלים מקור ברמה מוגברת אתם יכולים לרכוש או לשכור חליפות גלישה עבות יותר מהרגיל (עובי החליפות משתנה בין 2 ל-4 מ”מ). לחליפה אפשר לצרף גם זוג כפפות המתאימות לגלישה וכיסוי לראש שיעזור לכם לשמור על החום היוצא מהאזורים האלו. אחרי שאתם יוצאים מהמים, מומלץ להסיר כמה שיותר מהר את החליפה הרטובה, לייבש היטב את הגוף ולחזור לבגדים המחממים שלכם כדי להימנע מהצטננות. שטפו את החליפה במים קרים ותלו אותה לייבוש.

אם יש לכם אפשרות לבחור את הגלשן שלכם לפעילות, מומלץ לבחור בסוגי גלשנים גדולים יותר, המאפשרים ציפה קלה על המים כמו סופטבורד או לונגבורד.

להישאר בתנועה

כשהגוף שלנו עוצר את תנועותיו הטמפרטורה שלו יורדת. זוהי הסיבה שאתם חייבים לחמם היטב את הגוף לפני תחילת הפעילות ולשמור על תנועה בזמן שאתם גולשים במים, בין שאתם חותרים, מתמרנים את הגוף בפעלולים שונים או עושים כל תנועה עם כמה שיותר מחלקי הגוף כדי להמשיך ולהמריץ את זרימת הדם ולהימנע מנפילת טמפרטורה שתכביד עליכם ותקשה עליכם ליהנות מהפעילות. בסוף הפעילות מומלץ לעשות עוד סבב של מתיחות כדי לשחרר שרירים תפוסים ולחמם עוד קצת את הגוף.

לסיכום

גלישה בחורף היא חוויה ייחודית ומרגשת למי שמחפש פעילות ספורטיבית מאתגרת ולא שגרתית בתקופה הזו של השנה. באמצעות לבישת הביגוד הנכון, הישארות בתנועה ושמירה על תזונה נכונה, תוכלו להפיק את המרב מההרפתקה הזו בעונה הקרה. בין שאתם מחפשים ליהנות מספורט ימי, להתחבר חיבור עמוק יותר עם הטבע או בריחה מרגשת מהשגרה העמוסה, גלישה בחורף מבטיחה חוויה בלתי נשכחת. מוזמנים לקרוא בבלוג שלנו את המדריך לגלישה כדי לגלות עוד טיפים חשובים על הפעילות הספורטיבית המהנה הזאת.

עגלת הקניות
התחברות

עדיין אין לכם חשבון?

התחילו להקליד לחיפוש מוצרים

עקב המצב אנו פתוחים במתכונת מצומצמת מאוד.
מוגבלים במספר הגולשים.

אי לכך הגלישה אפשרית אך ורק לחברי מועדון / מנויים / בעלי כרטיסיות וגולשים ותיקים בעלי נסיון שאינם צריכים הדרכה.

ניתן לקבל לקוחות חדשים במסגרת של שיעור פרטי בלבד

Due to the situation we are open in a very limited format which includes limited number of surfers
Therefore surfing is only possible for club members and yearly passes customers with experience in wakeboarding and who do not need instruction

New customers can only attend private lessons

אנחנו ננצח 

דילוג לתוכן